Senin, 23 November 2015

Apa Peranti Biofeedback Adakah

Apa Peranti Biofeedback Adakah

Penggunaan peranti biofeedback untuk mendiagnosis cara yang paling berkesan untuk merawat gangguan tertentu adalah sebuah institusi yang agak baru, terutama dalam dunia perubatan Barat.

Peralatan perubatan elektronik telah membolehkan doktor untuk mempunyai lebih tepat bacaan bagaimana badan bertindak balas terhadap rangsangan luar tertentu, dan melakukan apa yang perlu dilakukan untuk ia untuk mendapatkan untuk bertindak balas dalam cara yang dikehendaki.

Idea bulatan biofeedback sekitar konsep dapat mengawal kebolehan penyembuhan semulajadi badan melalui proses percubaan dan kesilapan.

Sama ada minda sedar sedar atau tidak, badan bertindak balas dalam cara tertentu diramal ke negeri-negeri mental tertentu yang orang menjalani analisis biofeedback boleh mengawal. Dengan kata lain, mental tertentu dan tahap kelonggaran mungkin boleh memberi kesan kepada perkara-perkara seperti suhu kulit, tekanan darah, atau edaran.

Dengan melaksanakan peranti biofeedback elektronik, ia mungkin untuk mengukur apa yang menyatakan pesakit perlu berada di dalam usaha untuk mendapatkan hasil yang dikehendaki. Dengan mampu untuk mengenali dan mengawal apa yang menyebabkan perubahan ini berlaku, seseorang itu dapat mengawal badan sendiri kebolehan penyembuhan semula jadi mereka.

Sesyen yang melibatkan peranti biofeedback sering dilakukan dalam suasana makmal, dan tidak semestinya yang paling selesa keadaan menjadi. Oleh kerana penggunaan alat-alat rakaman elektronik diperlukan untuk mengukur metrik yang berlainan di badan, pesakit perlu berwayar sehingga monitor jantung, sensor ilham, dan pelbagai jenis pencerobohan elektronik yang lain ke dalam ruang peribadi mereka.

Dalam beberapa cara, ini boleh mengganggu aspek kawalan eksperimen, kerana ia adalah sukar untuk mencapai tahap ketenangan dan ketidakpedulian yang anda akan jika anda tidak mempunyai setengah dozen wayar terkemuka di luar badan anda. Ini adalah salah satu sebab mengapa sesi berulang selalunya tidak digalakkan, kerana mereka boleh menambah tekanan kepada kehidupan seseorang, yang tidak berguna apabila mereka sudah mengalami keadaan tekanan yang berkaitan.

Walau bagaimanapun, kerana peranti biofeedback yang biasanya bekerja menggunakan teknologi perubatan moden untuk mendapatkan bacaan beliau, hanya satu sesi biofeedback mungkin diperlukan untuk mendiagnosis kursus yang betul tindakan.

Selepas hanya satu sesi, seseorang boleh belajar untuk mengubah suai dan kedudukan negeri-negeri mereka sendiri relaksasi. Mesin ini boleh memberitahu anda bagaimana santai anda sebenarnya, berdasarkan bacaan ia semakin dari badan anda.

Apa pemikiran yang akan melalui kepala anda yang membolehkan anda untuk berehat adalah terapeutik, dan dari saat itu anda akan tahu bagaimana untuk meletakkan diri anda ke dalam negeri santai minda sesuka hati, dan pada bila-bila masa yang anda inginkan.

Sebaliknya, peranti biofeedback boleh memberitahu anda apa menyatakan fikiran akan menggalakkan keadaan tertekan, dan menyebabkan bio-tanda-tanda anda untuk fasa ke dalam sebuah negara yang tidak sihat. Dalam usaha yang singkat, seseorang boleh "mendiagnosis" cara yang mereka berehat, dan meningkat ke tahap yang sama sekali baru kawalan ke atas kerja dalaman tubuh mereka sendiri.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar