Senin, 23 November 2015

Merawat kelenjar Fever - The Top 5 Pemulihan

Merawat kelenjar Fever - The Top 5 Pemulihan

Merawat demam kelenjar dengan ubat semula jadi menunjukkan keputusan yang memberangsangkan dalam melegakan gejala-gejala yang tidak selesa tanpa kesan sampingan ubat-ubatan yang berbahaya.

Mari kita lihat di 5 remedi atas:

Herba 1) anti-virus
Herba memainkan peranan utama dalam meningkatkan imuniti dan mencegah kesakitan dan keradangan. Antara herba yang paling popular untuk merawat demam kelenjar yang Echinacea (terutama bagi kanak-kanak), daun zaitun dan astragalus.

2) nutrien Penyembuhan
Nutrien seperti vitamin C dan zink adalah antioksidan yang kuat dan penggalak imun yang perlu dipertimbangkan apabila melawan sebarang jangkitan.

Bagi tekanan dan keletihan yang dikaitkan dengan jangkitan ini, nutrien seperti magnesium dan B kompleks yang berguna. Mereka membantu untuk membaiki kelenjar adrenal keletihan dan meningkatkan tahap tenaga.

3) diet Imun-meningkatkan
Diet yang sihat berdasarkan sayur-sayuran segar dan buah-buahan karbohidrat rendah adalah satu langkah penting dalam merawat demam kelenjar. Makanan protein berkualiti seperti ikan, ayam kampung, telur dan kekacang juga perlu dimasukkan untuk membantu imuniti dan semula membina jisim otot. Lemak penting yang terdapat dalam makanan seperti ikan laut dalam dan minyak flaxseed adalah penting untuk fungsi sel yang sihat.

Karbohidrat yang berlebihan seperti gula, roti, biskut, kek, pasta, nasi dan bijirin perlu dikurangkan kerana ia boleh memburukkan lagi keradangan seperti sakit tekak, sakit otot atau pembesaran hati.

4) minyak Aromaterapi
Minyak aromaterapi adalah cara yang menyenangkan untuk merawat demam kelenjar. Minyak pati seperti kayu putih, minyak pokok teh, dan thyme adalah sangat baik de-congestants yang boleh membantu hidung jelas tersumbat dan batuk. Mereka boleh ditambah kepada penyedutan wap atau digunakan dalam berkumur tekak. Untuk sakit kepala dan otot menyakitkan, minyak lavender adalah sangat berfaedah. Beberapa titik boleh ditambah untuk mandi hangat atau digunakan dalam minyak urut.

5) remedi pembersihan Hati
Apabila merawat demam kelenjar, fungsi hati yang perlu ditangani. Ubat kuat yang membersihkan hati termasuk yang baru diperah jus lemon, teh dandelion dan herba seperti articok.

Ini 5 remedi adalah titik permulaan yang besar apabila merawat demam kelenjar. Terdapat banyak lagi terapi seperti homeopathics, teknik pengurusan tekanan, senaman digredkan, meditasi dan visualisasi yang boleh membantu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar