Senin, 23 November 2015

Stop ketiak peluh - Rawatan dan Pemulihan

Stop ketiak peluh - Rawatan dan Pemulihan

Kesan ketiak sangat kelihatan, terutamanya melalui pakaian berwarna terang, dan juga melalui fabrik tertentu seperti sutera dan satin. Ia adalah pada masa-masa yang keyakinan seseorang dan harga diri adalah pada perhatian. Berada dalam keadaan seperti ini memecahkan seseorang. Peluh berlebihan adalah memalukan, terutama di ketiak berpeluh berlebihan. Anda akan menjadi komedi terkini dan bahan ketawa pejabat.

Jika anda berada dalam mesyuarat sebagai contoh, menyampaikan kepada pelanggan, maka anda mula berpeluh berlebihan, apa yang anda fikir pelanggan-pelanggan anda akan katakan? Mereka akan hilang keyakinan terhadap anda. Tambahan pula, anda akan berasa janggal dan malu apabila mereka akan menjadi kurang ajar dan mula membuat kenyataan mengenai anda. Ini adalah detik-detik yang penting kepada kerjaya anda. Sudah tentu anda akan terjejas. Peluh berlebihan pasti akan menjejaskan prestasi kerja anda.

Terdapat banyak cara yang berbeza bagaimana untuk menghentikan peluh ketiak. Terdapat kedua-dua cara semula jadi dan buatan untuk mengurangkan ketiak berpeluh. Yang pertama dan yang paling popular cara untuk menghentikan peluh ketiak adalah dengan menggunakan deodoran antiperspirant. Kebanyakan produk yang terdapat di pasaran mempunyai bahan aktif yang aluminium klorida. Ia mesti sekurang-kurangnya 20% aktif. Ini menghalang liang-liang peluh, dengan itu tidak membenarkan peluh untuk melarikan diri ke permukaan kulit. Tindakan ini sahaja akan membantu mengurangkan peluh. Sentiasa mencari-cari satu yang paling berkesan untuk anda. Jenis ini antiperspirant bukan yang anda merebut dari rak; ini biasanya ditetapkan oleh doktor kerana bahan aktif.

Jika ini tidak bekerja untuk anda, maka anda perlu menjalani atau memilih sesuatu yang sedikit lebih kuat daripada hanya antiperspirants. Tetapi sebelum itu, sentiasa ingat untuk mendapatkan pendapat doktor anda dan nasihat. Mereka mempunyai pendapat yang lebih baik dan mereka boleh merujuk anda kepada pakar.

Salah satu yang moden dan terkini cara yang paling untuk menghentikan peluh ketiak adalah melalui suntikan Botox. Dalam tahun-tahun kebelakangan ini, ia bukan sahaja dianggap sebagai penawar kepada kedutan dan kulit kendur, tetapi ketiak berulang alik berpeluh juga. Rawatan ini berfungsi cepat, tetapi ia hanya sementara. Anda mempunyai jadual untuk sesi tiga kali setahun atau setiap enam bulan. Ia adalah kursus yang sangat mahal terapi, tetapi ramai yang telah mencuba dan mendapati ia berkesan. Reaksi kepada rawatan berbeza-beza dari seorang ke seorang walaupun. Ia segera boleh bekerja untuk orang lain tetapi ia mungkin mempunyai kesan yang berbeza untuk anda.

Selain suntikan Botox, jika anda benar-benar ingin mempunyai lebih banyak kesan kekal, maka anda perlu menjalani pembedahan. Tetapi berunding dengan doktor anda terlebih dahulu. Beliau / dia boleh menjelaskan kepada anda prosedur dan juga menunjukkan kedua-dua kesan negatif dan positif. Risiko juga perlu dinyatakan dan kesan selepas prosedur pembedahan keseluruhan. Pembedahan ini melibatkan memasukkan endoskop melalui insisi kecil dan mengesan sekumpulan saraf dan kemudian memotong ia mati (tidak boleh diubah) atau pengapit ia (berbalik). Sama ada cara, prosedur ini akan membantu menghentikan peluh berlebihan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar