Senin, 23 November 2015

Batuk Kering dan Cara Merawat ia Sememangnya

Batuk Kering dan Cara Merawat ia Sememangnya

Batuk kering adalah sangat menjengkelkan kerana ia sering mengganggu aktiviti harian anda. Ini masalah kesihatan mungkin berlaku kerana beberapa sebab-sebab yang berbeza, tetapi punca yang paling biasa adalah perubahan segera dalam suhu udara. Apabila anda menangkap masalah kesihatan ini, anda hanya boleh mengurangkannya dalam beberapa cara semula jadi. Untuk mendapatkan lebih banyak maklumat mengenai batuk kering dan cara semula jadi untuk merawat, anda boleh membaca artikel ini dengan baik.

Batuk kering adalah batuk tertentu yang tidak menghasilkan mukus. Terdapat beberapa sebab-sebab yang berbeza daripada masalah kesihatan ini, tetapi sebab-sebab yang paling biasa ialah asma, alahan, refluks asid, dan kelembapan rendah. Selesema biasa dan penyakit paru-paru juga mungkin sebagai punca masalah kesihatan ini. Selain itu, kering boleh menjadi kesan sampingan beberapa jenis tertentu ubat-ubatan.

Apabila orang mempunyai masalah ini tertentu, mereka cenderung untuk mempunyai ubat-ubatan tertentu untuk merawat atau mengubati masalah ini. Entah bagaimana, perubatan tidak selalunya berkesan untuk melegakan ia. Malah, bahan-bahan kimia juga boleh membawa kesan sampingan yang lain untuk anda, seperti rasa mengantuk dan lain-lain lagi. Sebaliknya, anda boleh mempertimbangkan beberapa cara semula jadi untuk melegakan masalah ini. Rawatan semula jadi pasti akan menjadi lebih selamat dan mempunyai kesan sampingan yang kurang daripada perubatan.

Untuk merawat atau mengubati mengubati kering, anda boleh cuba makan akar halia mentah. Anda mungkin tidak menikmati rasa, tetapi cara semula jadi ini agak berkesan untuk menghentikan batuk anda. Hanya tambah sedikit garam pada sepotong halia dan mengunyah selama yang anda boleh. Jika anda ingin mempunyai rasa yang lebih baik halia, anda boleh membuat ekstrak halia dan campurkan dengan madu. Atau, anda juga boleh menggantikannya dengan teh halia. Anda hanya perlu memilih jenis tertentu dari orang-orang minuman halia dan ia empat hingga lima kali sehari.

Rawatan seterusnya berkumur dengan air garam. Hanya mengambil segelas air suam dan tambah sedikit garam. Anda boleh menggunakan penyelesaian cecair ini untuk berkumur. Langkah ini kelihatan sangat mudah dan remeh, tetapi ia mempunyai pengaruh yang sangat hebat untuk membantu anda merawat batuk. Hanya melakukan langkah ini dengan kerap untuk melegakan masalah kesihatan ini lebih cepat.

Jika anda merasakan bahawa batuk itu mengganggu tidur anda banyak, anda boleh cuba untuk minum madu dan susu sebelum tidur. Hanya memanaskan susu dan menambah beberapa madu di atasnya. Campuran ini akan membantu untuk memberikan bantuan segera daripada batuk kering serta-merta. Selain itu, menjaga kepala anda meningkatkan ketika tidur juga berguna untuk mengurangkan batuk. Oleh itu, anda perlu benar-benar berhati-hati dalam memilih bantal yang betul.

Jadi, anda tidak perlu bergantung kepada ubat untuk melegakan batuk kering anda. Hanya cuba untuk melakukan perkara-perkara yang mudah dan melihat bagaimana mereka bekerja tips untuk menghentikan batuk anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar