Senin, 23 November 2015

Sinusitis Pemulihan Dari Medicine Rakyat Buat Revival

Sinusitis Pemulihan Dari Medicine Rakyat Buat Revival

Ahli-ahli sains di semua benua kelihatan bersungguh-sungguh untuk ubat resdung semasa abad yang lalu. Mereka sering beralih kepada ubat semula jadi kerana kesan sampingan yang kerap berlaku dengan rawatan perubatan tradisional. Kebanyakan rawatan datang dari perubatan rakyat dan orang-orang menggunakan mereka untuk beratus-ratus tahun dengan jayanya. Kajian baru sekarang mencari sebab-sebab yang rawatan ini adalah berkesan dan mewujudkan banyak keseronokan untuk kembali ke penggunaannya.

Setiap tahun 15 bilion orang mengalami sinusitis, satu keadaan yang inflames sinus di bahagian belakang dan sisi hidung. Kadang-kadang keradangan menunjukkan hadapi itu sebagai hidung berair. Masa yang lain ia menyebabkan rasa berat di kepala, rembesan mukus dan kadang-kadang demam. Gejala-gejala ini menjadi lebih buruk kerana setiap hari berlalu jika anda tidak mendapatkan rawatan.

Aryuveda membentangkan salah satu rawatan yang paling dikenali untuk resdung. Ia meningkatkan peredaran darah dan memanaskan kawasan jangkitan. Kehangatan mengurangkan lendir yang membina dalam sinus. Satu lagi penawar semula jadi untuk resdung adalah campuran herba. Guggal, halia dan kayu putih bercampur-campur dalam minyak biji flaks menyediakan ubat untuk mengurangkan membantu pembangunan mukus dan melegakan gejala. Anda tidak makan campuran tetapi memohon kepada muka di kawasan sinus. Seperti yang anda tidur, perlahan-lahan memanaskan kawasan yang membolehkan sinus anda untuk mengalirkan mukus yang dibina di dalamnya. Sebaik sahaja lendir yang berlebihan hilang, tidak ada tempat pembiakan kuman. Walaupun ia mungkin mengambil masa sehingga 7 hari atau lebih, selepas longkang lendir, penggunaan ubat resdung lain yang sesuai.

Satu lagi rawatan panas untuk masalah resdung adalah teh dari cili merah. Ia tidak lebih daripada air panas dengan satu sudu teh lada dan kemudian mengambil tiga kali sehari. Ia adalah satu lagi ubat yang meningkatkan aliran darah ke kawasan itu dan menjana haba dalam proses. Sudah tentu, haba yang membantu mengalirkan mukus.

Kebanyakan masalah jangkitan sinus datang daripada peningkatan mukus dalam sinus. Penyaliran mukus adalah amat penting kerana ini. Ia membantu dalam merawat jangkitan yang membersihkan saluran sinus. Melainkan anda mengalirkan sinus sepenuhnya, tiada satu pun ubat resdung boleh bekerja. Herba yang digunakan untuk mengeringkan lendir adalah thyme.

Selepas anda membersihkan lendir, anda boleh menggunakan remedi rumah mudah untuk membantu mencegah masalah. Pengairan hidung dan penggunaan stim melalui vaporizer adalah dua daripada kaedah ini untuk mengurangkan potensi masalah. Walaupun mereka mungkin mengelakkan masalah, mereka tidak menyembuhkan mereka. Ubat resdung lain bukan sahaja boleh mengubati masalah ini tetapi juga membantu mencegah jangkitan sinus pada masa hadapan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar